About the Modern Arabic Child Language
DOI:
https://doi.org/10.70443/jaaal.v12i2.150Keywords:
The Arab Child, Language, Children's LiteratureAbstract
The child continues to struggle through persistent attempts to acquire their native language using traditional methods passed down through generations. Renewal efforts in learning methodologies still face obstacles, and school textbooks remain largely unchanged since the 1940s, if not deteriorated and weakened considerably. Without comprehensive reforms, little will change in our lives, and the future generation—currently children—will struggle to bridge the vast gap that separates us from others. If textbooks burden rather than develop a child's mind, no positive change will occur in how effectively they acquire Arabic or achieve academic creativity.
Downloads
References
عبد الكريم الحلابلة، عفاف اللباببدي: تطور لغة الطفل، دار الفكر- عمان
ʻAbd al-Karīm alḥlāblh, ʻAfāf allbābbdy : Taṭawwur Lughat al-ṭifl, Dār alfkr-ʻAmmān
د هادي الهيتي: ثقافة الأطفال، عالم المعرفة، العدد 123
2d Hādī al-Hītī : Thaqāfat al-aṭfāl, ʻĀlam al-Maʻrifah, al-ʻadad 123
ثقافة الطفل واقع وآفاق، مجموعة دراسات لعدد من الكتاب: دار الفكر دمشق، دار الفكر المعاصر – بيروت
Thaqāfat al-ṭifl wāqiʻ wa-āfāq, majmūʻah Dirāsāt li-ʻadad min al-Kitāb : Dār al-Fikr Dimashq, Dār al-Fikr al-muʻāṣir – Bayrūt
سليمان العيسى: كلمات خضر للأطفال، وزارة الثقافة في الجمهورية العربية السورية – دمشق، 2005 م
Sulaymān al-ʻĪsá : Kalimāt Khiḍr lil-aṭfāl, Wizārat al-Thaqāfah fī al-Jumhūrīyah al-ʻArabīyah al-Sūrīyah – Dimashq, 2005 m
د جودت فخر الدين: ثلاثون قصيدة للأطفال، دار الحدائق – بيروت، فائزة بجائزة الشيخ زايد بن سلطان، عام 1914 م
D Jawdat Fakhr al-Dīn : Thalāthūn qaṣīdat lil-aṭfāl, Dār al-Ḥadāʼiq – Bayrūt, Fāʼizah bi-Jāʼizat al-Shaykh Zāyid ibn Sulṭān, ʻām 1914 m
د سليمان إبراهيم العسكري: افتتاحية مجلة العربي، العدد (533)عام 2003
D Sulaymān Ibrāhīm al-ʻAskarī : iftitāḥīyah Majallat al-ʻArabī, al-ʻadad (533) ʻām 2003