The language of advertising in the media and its impact on Modern Standard Arabic

Authors

  • Hafida Yahyaoui Author

Keywords:

Advertising, media, language, Modern Standard Arabic, colloquial language

Abstract

Advertising has been one of the most effective means of promoting various goods and services since trade and barter began. It is widespread across various media channels, and in our modern era, advertising for products or services has become a necessity of life. It's notable that colloquial Arabic and foreign languages have dominated over Modern Standard Arabic in Algerian society, primarily because most advertising is conducted in these languages. This poses a risk to Modern Standard Arabic, hindering its spread, development, and prosperity.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ابن منظور، لسان العرب، ط1. بيروت: 1990, دار صادر، مج 4.

Ibn manẓūr, Lisān al-ʻArab, Ṭ1. Bayrūt : 1990, Dār Ṣādir, Majj 4.

ابن منظور، لسان العرب، ط3. بيروت: 1994, دار صادر، مج 13.

Ibn manẓūr, Lisān al-ʻArab, ṭ3. Bayrūt : 1994, Dār Ṣādir, Majj.13

بشير عباس العملاق، الإعلان، دط. القاهرة: 1998, الدار الفكر العربي.

Bashīr ʻAbbās al-ʻimlāq, al-Iʻlān, dṭ. al-Qāhirah : 1998, al-Dār al-Fikr al-ʻArabī.

جوزيف عبود كبة، محاضرات غي علم النفس التجاري، دط. سوريا: 1980, دار النشر حلب.

Jūzīf ʻAbbūd Kubbah, Muḥāḍarāt fī ʻilm al-nafs al-tijārī, dṭ. Sūriyā : 1980, Dār al-Nashr Ḥalab.

حسن محمد خير الدين، دراسات في أصول الإعلان، ط1. القاهرة: دت، دار النشر.

Ḥasan Muḥammad Khayr al-Dīn, Dirāsāt fī uṣūl al-Iʻlān, Ṭ1. al-Qāhirah : dt, Dār al-Nashr.

راجي الأسمر، علوم البلاغة، ط1. بيروت: 1999, دار الجيل.

Rājī al-Asmar, ʻulūm al-balāghah, Ṭ1. Bayrūt : 1999, Dār al-Jīl.

سمير محمد حسين، مداخل الإعلان، ط1. القاهرة: 1973, دار النشر، ص18.

Samīr Muḥammad Ḥusayn, madākhil al-Iʻlān, Ṭ1. al-Qāhirah : 1973, Dār al-Nashr, ṣ18.

صالـح بلعيد، دروس في اللسانيات التطبيقية، دط. الجزائر، دار هومة.

Ṣālḥ Balʻīd, Durūs fī al-lisānīyāt al-taṭbīqīyah, dṭ. al-Jazāʼir, Dār Hūmah.

صالـح خليل أبو أصبع، الاتصال والإعلام في المجتمعات المعاصرة، ط1. عمان: 1995, دار آرام للدراسات والنشر.

Ṣālḥ Khalīl Abū Iṣbaʻ, al-ittiṣāl wa-al-Iʻlām fī al-mujtamaʻāt al-muʻāṣirah, Ṭ1. ʻAmmān : 1995, Dār Ārām lil-Dirāsāt wa-al-Nashr.

علي رفاعة الأنصاري، الإعلان نظريات وتطبيق، ط1. القاهرة: 1959, دار الطباعة الحديثة.

ʻAlī Rifāʻah al-Anṣārī, al-Iʻlān naẓarīyāt wa-taṭbīq, Ṭ1. al-Qāhirah : 1959, Dār al-Ṭibāʻah al-ḥadīthah.

محمد الناشد، التسويق وإدارة المبيعات، دط. سوريا: 1978, جامعة حلب.

Muḥammad alnāshd, al-Taswīq wa-idārat al-mabīʻāt, dṭ. Sūriyā : 1978, Jāmiʻat Ḥalab.

محمد الناشد، تطبيق الإعلان، ط1. بيروت: 1980, مكتبة الشرق.

Muḥammad alnāshd, taṭbīq al-Iʻlān, Ṭ1. Bayrūt : 1980, Maktabat al-Sharq.

محمد جودت ناصر، أصول الإدارة العامة، ط1. القاهرة: 1976, المكتبة الأنجلو مصرية.

Muḥammad Jawdat Nāṣir, uṣūl al-Idārah al-ʻĀmmah, Ṭ1. al-Qāhirah : 1976, al-Maktabah al-Anjlū Miṣrīyah.

منى الحديدي، سلوى إمام، الإعلان: أسسه-وسائله-فنونه، ط1. القاهرة: 2005, الدار المصرية اللبنانية.

Muná al-Ḥadīdī, Salwá Imām, al-Iʻlān : assh-wsāʼlh-fnwnh, Ṭ1. al-Qāhirah : 2005, al-Dār al-Miṣrīyah al-Lubnānīyah.

نعيم الرفاعي، علم النفس في التجارة والصناعة، دط. دمشق: 1964, المطبعة التعاونية.

Naʻīm al-Rifāʻī, ʻilm al-nafs fī al-Tijārah wa-al-Ṣināʻah, dṭ. Dimashq : 1964, al-Maṭbaʻah al-Taʻāwunīyah.

يوسف أبو العدوس، البلاغة والأسلوبية، مقدمات عامة، ط1. الأردن: 1999, دار الأهلية للنشر والتوزيع.

Yūsuf Abū al-ʻAdūs, al-balāghah wa-al-uslūbīyah, muqaddimāt ʻāmmah, Ṭ1. al-Urdun : 1999, Dār al-Ahlīyah lil-Nashr wa-al-Tawzīʻ.

مجلة اللغة العربية. الجزائر: 2001/ 2002/ 2005 منشورات ثالة، ع4/ 7/ 13 على التوالـي.

Majallat al-lughah al-ʻArabīyah. al-Jazāʼir : 2001/2002/2005 Manshūrāt Thālah, ʻ4/7 / 13 ʻalá altwāly.

مجلة التواصل. الجزائر: 2005, ع14.

Majallat al-tawāṣul. al-Jazāʼir : 2005, ʻ14.

Augé Gillon, Nouveau petit larousse. Paris: 1969, Librairie larousse.

Durandin, La publicité en tant qu’idéologie. Paris: 1973.

Sillamy. N, Dictionnaire de psychologie. Paris: 1991, edition Larousse.

Downloads

Published

26-12-2006

Issue

Section

Articles

How to Cite

The language of advertising in the media and its impact on Modern Standard Arabic. (2006). Journal of Algerian Academy of the Arabic Language , 2(2), 165-200. https://majala.aala.dz/index.php/majala/article/view/207